Deskoherní klub Veltrusy

Pán prstenů putování po Středozemi

Pán Prstenů: Putování po Středozemi

Tentokrát jsme si ve středu zahráli Pán prstenů: Putování po Středozemi. Jedná se o dobrodružnou, kooperativní hru na hrdiny v tomto tématu, založenou na principech Dračího doupěte. Roli vypravěče zde přebírá aplikace, která vyhodnocuje situace a určuje mapu, jež postupně objevujeme. Interakce, pohyby i souboje se řeší pomocí “testů” karet schopností. Ty se losují na základě hodnoty atributů postavy, čímž se vyhodnocuje úspěšnost testu podle vylosovaných karet.

Tak jsme se tedy jako společenstvo pěti hrdinů vydali po stopách číhající hrozby. Zvládli jsme odehrát dvě kampaně ze základního příběhu Kosti Arnoru. Našli jsme doupě nepřátel, ze kterého jsme se málem neprobili – pomohl nám v tom hobit! Po této zkušenosti, kdy nás hra málem zabila v první misi, jsme se rozhodli vydat jinou cestou. Všechny síly jsme soustředili na jeden cíl – najít velitele a zabít ho. V doupěti jsme bojovali s mnoha skřety a lapky, jejichž počet obratně snížil a zpomalil sabotováním mechanismu mříží opět náš hobití přítel. Na závěr jsme bojovali s náčelníkem Gulgotarem, kterého jsme celkem třikrát dostali na kolena, ale i tak uprchl.

Zlepšování postav a strategie hry

Postupem ve hře získáváme znalosti a zkušenosti, kterými můžeme v tábořišti po každé misi vylepšovat postavy a předměty, které postavy vlastní nebo které ve hře najdou. Tím se postavy zlepšují. Zmoženi hrou jsme se v půl desáté rozhodli putování přerušit po druhé kampani a zůstat chvíli v bezpečí tábořiště. Možná za to může nevhodně zvolená obtížnost hry. Hráli jsme na normální obtížnost místo “Dobrodružství”, která nabízí více možností plnění úkolů mimo hlavní cíle a ubírá počty nepřátel.

Uvidíme, zda se k tomu dostaneme znovu. Názory se různí a ani já jsem nepoznal nijak významnou přidanou hodnotu oproti sólo hraní, které tato hra také nabízí. Kooperace mezi hráči stejně nenabídla nic víc, než možnost hraní sólo, kde jeden hráč hraje se dvěma postavami.

Komentáře

Napsat komentář

Tagy

Poslední příspěvky

6. Výjezdní deskohraní

6. výjezdní hraní proběhlo 24.–28. 10. v Pensionu Bavlnka v Jižních Čechách (Dvory nad Lužnicí). V počtu 29 hráčů, z toho 15 dětí a 14 dospěláků. Mám zapsáno 45 partií ve 27 hrách. A tedy jsme dostáli deskohernímu cíli obstojně! Na počet partií to s přehledem vyhrálo Jedeme bomby! Kdybyste neznali, jedná se o deduktivní logickou hru, kde se snažíte zneškodnit bombu stříháním drátků. Za nás tedy ocenění Spiel des Jahres roku 2025 získala oprávněně. Mimochodem, věděli jste, že se

Rozšíření PUERH k Čajové zahradě

Dostali jsme tu možnost zahrát si už teď rozšíření PUERH k úspěšné hře Čajová zahrada od Tomáše Holka. 🍵✨ Ve zkratce rozšíření přináší sólo režim, kde poměříte síly s mistrem Lu Ju. 🧘‍♂️ Dál jsou tu destičky císařských výnosů – soutěže o to, kdo dřív splní určité podmínky. 🀄🏁⚔️ Dále máte možnost návštěvy šlechtického dvora, kde se destičky sálů v každém kole mění. 🏯🔁 Nabízejí fajn akci a hlavně lákavý zisk 5 bodů pro toho, kdo ji zahraje s nejvyšší

Tikal: Obstojí dnes hra z roku 1999?

Tikal je klasická eurovka, s rokem vydání 1999 dost možná ta nejklasičtější, kterou jsem kdy hrál.Pravidla lze vysvětlit za 20 minut, míra náhody není přehnaná a herní mechanismy jsou s tématem spojeny spíše volně. Herní prostředí a první kroky Představte si to sami – jste vedoucí archeologické expedice v táboře na kraji středoamerické džungle a k ruce máte necelých dvacet pohůnků. Začnete prozkoumávat a nacházet dávné poklady, základy chrámů či prázdné palouky.Poklady pak můžete sebrat nebo vyměnit se soupeřem (bez

Sledujte nás