Obleva: Deskoreport středa 17. leda
Pět tisíc let jsme přežívali v podzemí. Teď konečně nastala Obleva, a my můžeme vylézt na povrch prozkoumávat, zalidňovat, stavět a vyvíjet technologie. Ale války nechceme.
Když se Obleva objevila na trhu, měla jsem z recenzí pocit, že se moc nepotkává téma a mechaniky. To u hraní nemám ráda. A popravdě se mi moc nelíbil vizuál. Nakonec mě ale přesvědčila jedna zahraniční recenze, která si moc chválila kombinační možnosti, a hru jsem na vánoční wishlist přidala. A ještěže tak.
Každý hráč má svůj kmen Podzemšťanů, který má specifické schopnosti. Nepřijdou mi moc vyvážené, ale zase přidávají každé hře něco jiného. Pomocí pohybu se osidluje povrch, staví se budovy. Ty jsou důležité hodně, jelikož umožňují vyvíjet nové technologie. Nové technologie pak dodávají nové stroje, které následně dodávají další zdroje na stavění nebo prozkoumávání terénu. Systém zásuvných modulů a slotů na karty obyvatel funguje krásně, kdy tato mechanika dokáže při správné kombinaci karet obyvatel a modulů nabídnout hodně zdrojů, ale také umí být hodně restriktivní v opačném případě. Hibernace se taky povedla, kdy obyvatelé, kteří jsou již vyčerpaní stavěním a prozkoumáváním, jdou oddychovat, a nahradit je můžou čerstvě odpočati kolegové. Samozřejmě načasování hibernace může mít velké následky. Ať už pozitivní, nebo negativní.
Také nekonfliktnost area controlu a spuštění konce hry sedí s celkovou témou hry. Pokud potkáme obyvatele jiných kmenů, zkusíme si předat dovednosti a no…namíchat DNA. Žádné boje. Po nalezení posledního artefaktu z doby Pozemšťanů se hra ukončuje.
Dle mě jedna z nejzajímavějších her minulého roku. Moc se těším na kampaň a odemčení dalších klanů. Koupila jsem si insert a již se dívám po rozšíření. Doufám, že se @Mindok chystá Call of the Abyss lokalizovat.
A.