Report 22.11.
Po věcné schůzi klubu jsme se dostali k předem domluvenému hraní velmi oblíbené hry Duna Imperium, tentokrát i s rozšířením Vzestup Iksu, ve kterém můžete získávat technologie a válečné lodě.
Ve hře Duna Imperium si pomocí Deckbuildingu tvoříte svůj balíček, který Vám umožní vysílat agenty na různá místa po herním plánu (workerplacement). Takových her je mnoho. Co ale dodává Duně šťávu, je systém interakce mezi hráči. Některá místa Vám totiž umožní rekrutovat do své pevnosti jednotky a vysílat je do boje. Odměny za umístění se v boji jsou velké a nelze je přehlížet. A aby to nebylo jen o propočítávání tahu, jsou tu tajné karty intrik, kterými dokážete ve svůj prospěch otočit nejednu akci a překvapit soupeře, který se už viděl s várkou koření v kapse. Celkově je Duna Imperium opravdu výborná hra, kde na jednu stranu propočítáváte jak udělat tah nejvíce efektivní ale na druhou stranu nikdy nemáte nic jisté a musíte umět blafovat a odhadnout soupeře.
Ze začátku jsem pevně kontroloval poslední pozici, zatímco ostatní spoluhráči rozjeli velkou agitaci pro získáni vlivu u herních frakcí pro nějaké ty bodíky. Dlouho se nečekalo ani na první boje o suroviny a především ty o vítězné body nenechávali nikoho chladným. Nejednou byl výsledek rozhodnut až po vytasení tajných karet Intrik. Hra nám trvala poměrně dlouho. A možná i díky únavě spoluhráčů, jsem se i já začal prokousávat v bodové stupnici směrem vzhůru. Nejdříve mi dobře mířená karta intrik zajistila alianci s Fremmeny (1bod), poté se mi podařilo zvítězit ve tvrdém pouštním boji (2body), zkrotit písečného červa (1bod) a jako bonus při závěrečném počítání my karta Intrik “Velké spiknutí” připsala další 2 body. S odbitím půlnoci jsme tedy mohli posbírat své padlé a vrátit se zpět do základen, kde budeme vyčkávat, než přijde další boj o moc nad planetou Arrakis.
Mikeš