2. října je v době dospěláckého hraní schůze členů klubu. Děkujeme za pochopení.
2. října je v době dospěláckého hraní schůze členů klubu. Děkujeme za pochopení.
powered by bulletin

Deskoherní klub Veltrusy

1889 Shikoku

Hráli jsme 1889 Shikoku, plnou hru, tedy včetně počáteční dražby privátních firem a s omezeným počtem dílků kolejí.

V dražbě utratil Tonda nejméně peněz a tak jako jediný mohl nastartovat veřejnou společnost již v prvním akciovém kole a vybral si Iyo Railway na severu mapy. Ve druhém akciovém kole Petr rozjel Takamatsu & Kotohira Electric Railway na východě a Oskar Awa Railroad o trochu více na jih. Oskar hned využil schopnosti své privátní firmy (postavení přístavu) a začal vydělávat rozumné peníze. Petr měl jasný cíl dostat se co nejrychleji do Kotohiry, což je nejhodnotnější město ve hře. Toho si všiml Tonda a začal budovat koleje stejným směrem. Petr chtěl co nejdříve rozjet druhou firmu a chystal se tedy prodat všechny akcie Takamatsu. Už se těšil, jak firmu bez peněz a vlaků věnuje se širokým úsměvem Tondovi a zadluží ho tak po zbytek hry, ten však tento fígl z minulé hry zná a včas prodal své akcie, čímž Petr musel nedobrovolně zůstat prezidentem Takamatsu až do konce partie. Nicméně peníze prodejem 40% akcií získal dostatek a rozjel Sanuki Railway na sever od výnosné Kotohiry. Oskar se rozšiřoval po jihovýchodní části ostrova a brzy vydělal dost peněz na rozjetí své druhé firmy – Tosa Electric Railway uprostřed ostrova. Plán byl jasný, propojit své dvě dráhy a to se mu také nakonec povedlo. Netrvalo dlouho a Petr rozjel svou třetí firmu na západě – Uwajima Railway.

V tu chvíli začaly velmi rychlým tempem reznout staré druhy vlaků. Tonda zjistil, že s firmami zaspal… vlastnictví aspoň dvou firem umožňuje vlastníkovi mezi firmami přeprodávat vlaky za libovolnou cenu a tedy hlavně přelévat peníze tam, kde je zrovna třeba. Nastartoval tedy poslední dostupnou veřejnou firmu Tosa Kuroshio Railway a vymyslel ďábelský plán, jak a kdy zakoupit první dieselovou lokomotivu, která způsobí zreznutí všech 4kových, čímž se jedna Oskarova a jedna Petrova firma ocitnou bez lokomotivy. A protože firmy neměly peníze na zakoupení nové (1100 yenů, tedy více jak 1/7 celého banku je opravdu hodně) donutil by jejich vlastníky nákup zasponzorovat z jejich vlastní kapsy. Je možné, že by Oskar musel vyhlásit bankrot, čímž by hra okamžitě zkončila a rozhodlo by se mezi Petrem a Tondou. Když na Tondu ale přišla řada a jal se kupovat osudovou dieselovou lokomotivu, přišel na to, že mu chybí 55 yenů… o tom, jaký pocit zklamání a možná i bezmoci se v takovou chvíli dostaví, netřeba se rozepisovat. Oskar tedy dostal šanci, jako první zakoupil diesel za zvýhodněnou cenu a přechod na diesely tedy přežil. Firmy začaly vydělávat obrovské peníze a bank se začal ztenčovat. Oskar ještě stihl stavbou svých stanic odříznout oba své protihráče od ideálních cest na severu mapy. Petr začal stavět objížďku a spoléhal na Tondu, že mu pomůže (však to bylo v zájmu obou, ne?) ale to se přepočítal, žádné pomoci se nedočkal a sám už na dostavění trati peníze neměl. Před poslední sadou operačních kol ještě Petr zpět vykoupil akcie své první firmy Takamatsu, která byla tak znehodnocená, že se vlastnictví jejich akcií nezapočítávalo do limitu vlastněných akcií. Oskar ani Tonda se do nákupu nepřidali, protože se obávali nějaké kulišárny, nebylo však třeba. Poslední tři operační kola jsme projeli bez staveb nových kolejí či vylepšování měst a byl konec.

Petr 6621, Oskar 4450, Tonda 4067, odehráno za cca 3.5 hodiny.
Jako zhodnocení hry Tonda prohlásil, že mu zase vytekl mozek ušima… a tak tedy slibuji, že příště vybírá hru on (a na svoji obhajobu říkám, že si o mašinky napsal Oskar 😆

Petr

Komentáře

Napsat komentář

Tagy

Poslední příspěvky

Heroes of Might & Magic 3 The board game

Deskovka HoMaM: Jen nostalgie nebo hra co za to stojí? Před Vánoci roku 2022 se mi na FB zobrazila reklama na Kickstarter Heroes of Might & Magic 3 The board game. Hra po dlouhých 20-ti měsících čekání dorazila a stálo to za to. Od počátku jsem to bral spíš jako retro vzpomínku. Ve skutečnosti jsem nevěřil, že počítačový mechanismus bude u stolní hry fungovat.Obsahem balení jsem byl mile překvapený. Velký obsah, spousta karet, mapových dílků a především nádherné zpracování grafiky

Albi Showcase

Včera jsme měli tu možnost zúčastnit se skvělé akce Albi showcase. Celý den jsme hráli nově oznámené deskovky, které nám většinou vysvětlovali přímo jejich autoři. Byli jsme v sedmém nebi. Začali jsme LEGIE – SIBIŘSKÁ CESTA, kterou nás naučil Michal Šimek a mohli jsme si ji “vyplokat”. Což dělám tuze ráda. V téhle hře dostanete rovnou i obaly na karty.Mají tu totiž svoji funkci: vojákům přidáváte vybavení nebo zranění. Jak můžete vidět moji kluci mrzli. Nebyl čas ztrácet čas. Na

Sledujte nás